Duit aku

yes! got my new lens. it’s a Tamron 28mm f2.8 macro. baru je dapat tadi mase lunch. terus aku blog pasal natang tuh. i bought it from someone who advertised the item in mudah.com, murah la kot. terus aku test kat situ jugak. upenye dia tak support auto-focus D5000. hmm.. tak kisah la. asalkan aku ade lens baru. sori lens. malam nih aku ‘main’ ngn ko. hahaaaaaaa!! am pretty excited about it.
oh! and i got some more budget for a 18-200mm.. hmmm… nak beli lens ke nak beli ps3? i keep asking myself this question for the past couple of months. well. ade duit lebih. cenggini la. and i have other questions in-store.. such as… nak gi Pulau Perhentian or Singapore.. or Bandung or SIPADAN again? but if i do all that. will i have any money to go to Male or Maldives this year. better yet. when will i get a skydiving license? and then i tot.. can i try and take skydiving license in New Zealand? or should i just spend my savings to get a scuba diving license for now? WTF? ape nih? banyak gile mende nak buat. bukan aku dapat bonus pun. duit ASB je kot.. demn!

jadi aku dah punya lens. mungkin cukup lah untuk sampai bulan Jun aku simpan duit untuk beli sebuah lens berharga RM8K.. atau patutkah aku simpan untuk pegi EURO 2012? best gak kalau dapat gi. hmm.. senang hati tade awek nih. duit sume dibelanjakan seorang diri. i wonder, will i ever get to have these kind of freedom.. these fun.. if i already had a girlfriend. mungkin aku akan simpan duit untuk kawen skang? mungkin cuti paling mahal aku leh afford adelah sejauh Pulau Perhentian sahaje. ke camne? i know! seronok gile jadi single ni.. well.. unless aku dapat ngorat awek cun yg kaye. aku nak stay single dulu. hahaha! kalau ade awek. nanti tiap minggu kene pegi mall. tiap minggu kene pegi lunch dating la, dinner dating la. deng man! tanak aku.. ngabih duit aku je! dah tuh abih diet [tak makan] plan aku jugak.
tade ke awek yg tanak gi dating? dah la dating haram. ngabih duit pulak lagi. pastuh buang masa. time free kite nak kuar ngn rakan2 jugak. ini tidak. asal cuti jek: dating. asal cuti jek: dating. tak best gile wei. dating la lepas kawen. kalau nak dating sblom kawen.. dating skali skale la. cam 6 bulan sekali atau sebulan sekali.. baru rindu stok nak mampus jadik shakespeare kuda timun. then lepas kawen lepaskan la rindu tuh. tak ke masyuk cenggitu? konon cannot live without you. porah! all that syaitan talks better earn you a holiday in Paris. if not. worth nothin dating hari2. simpan duit belanje besar besaran adelah yg terbaik.

tapi aku belajar dari kawan aku. kalau aku simpan duit, aku menolong menyebabkan inflasi. membeli life insurance boleh membawa kepada kejatuhan ekonomi. aku paham logic dan bagaimana inflasi akan berlaku. tapi cam aku malas nak menulis pasal kejadian inflasi dalam blog aku. so.. kepade yg terbace blog aku dan rase nak tau cemane sebenarnye kite mencapai inflasi. korang leh gi carik mereka2 yg power bab ekonomi dan tanye “bagaimana kite boleh mencapai tahap inflasi infiniti”.. aku bagi hint sket.. ia ada kene mengene dengan menyimpan duit seumur hidup tanpa membelanjekan duit simpanan itu. apa yg kite perlu buat adelah invest.. bukan saving.. investing adelah salah satu care kite nak mencapai inflasi sifar.. saving akan menyebabkan kite mencapai inflasi infiniti. bagus tak? bagus kan?.. mmg la bagus.. sebab orang yahudi yang cipta matawang serta gaya ekonomi baru ini. negare ko porak peranda sebab ikut dasar ekonomi yahudi.. ko still nak guna dasar ekonomi baru tuh. dasar ekonomi Islam yg kukuh lagi tetap ko tak mau ikutkan?
ye lah! kalau ikut dasar ekonomi Islam. duit sikit jek. kalau nak duit byk. kene keje keras. bertahun2 lamenye. well. sekurang2nye dasar ekonomi Islam itu halal dan kukuh.
tapi noooooo… ko nak duit cepat. ko nak jadi billionaire sekelip mata. ko nak kene tanam ngn harta bile ko mati. yeah! so kite ikutlah dasar ekonomi baruuuuuu… yg buat kau risk dapat duit byk sekelip mata atau pokai setengah kelip mata.. menjadikan simpanan ko tak stabil sepenuhnye..
the zionistas that patented the new economic strategy became rich and powerful. sebab kite gune idea dia dalam negare kite. nice la melayu! and u call yourself Muslims?

so ape aku nak buat dengan duit aku nih sebenarnye? aku akan beli pelbagai barang dan servis dan produk kat malaysia nih. “keep the economy going” org kate [bloody quotes! cis!].

ah itu sume tak penting. yg penting aku kene pegi skydiving.. itu paling penting.. priority number one. ok! aku nak carik hari yg best boleh cuti2 pegi skydiving.

laytah!

About ururu5

I practice Islam, total One Piece fan.. and L'Arc-en-Ciel.. and Arsenal.. and PAS.. and.. im single.. or am i? N.E.S. tolong confirm kan.. I'm left-handed..

Posted on 9th February, 2011, in Uncategorized. Bookmark the permalink. 4 Comments.

  1. haha!!

    aku kot antara contoh tak suke dating… ex2 aku dulu2 selalu bising sebab aku malas nak kuar ngan dorang. haha.

    dengan yg skang nih, first meet nanti pun rasenye time besdey aku. insyaAllah bertunang mase tu. haha. best kan? maybe dier bazir duit bil tepon nak call aku je kot. atau bayar bil internet sebab nak ym ngan aku. webcam jangan harap la aku nak bukak. LOL.

    2nd meeting mase nikah. huhuhh…pastu lantak la hari2 ngadap aku.😀

  2. haa.. kan senang. jimat duit

  3. me me me! aku kan introvert..apa kata aku ngorat ko? k joking.

    weih, mcm mana beli life insuran leh sbbkan inflasi? you REALLY have to tell me sebab next month aku ingat nak beli weih!! arghhhh!! tolong!! tolong!!

    oo..dah ada tulis hint skit2..tp aku xpaham.. xmengapalah😦

  4. hmm.. life insurance tuh macam saving acct.. lagi byk kite saving.. lagi byk flow duit brenti dalam ekonomi malaysia. in order untuk ekonomi malaysia untuk trus prosper.. kite kene slalu membeli atau menjual. [lebih2 lagi produk malaysia].. so lets say kate sume manusia kat malaysia nih beli or bukak life insurance saving acct.. so byk la duit yg ‘takjalan’.. jadi ekonomi pun down la sebab duit yang di print tuh.. lets say 50% je yg ‘bergerak’.. yg lagi 50% duk diam dlm acct persendirian. mau tak inflasi kite.. manusia makin ramai.. so makin ramai yg menyimpan..

    so cara terbaik untuk simpan duit adelah bukan ngn saving.. tapi invest.. simpan duit dalam unit trust.. sebab duit yg kite invest untuk unit trust tuh.. bank negara guna untuk invest kat company2, service2, business2 kat negara kite.. so maknanye duit still jalan.. ASB tuh contoh unit trust lah.. beli jual rumah pun kire investment jugak..

    bukan saje jana ekonomi.. malah kite pun dpt untung..

    life insurance pulak.. sebanyak mane duit yg kite simpan.. sebyk tuh la kite dapat dikemudian hari.. cuma dia menolong kite dikala kesusahan kalau kite eksiden atau memerlukan duit utk perubatan.. kite dapat secepat mungkin..

    well.. kalau kite invest duit kite.. beli rumah ke.. unit trust ke.. duit kite boleh dapat lagi byk pulangannye.. cume.. bile kite terdesak nak gune duit.. lambat sket nak dapat.. sebab byk procedure nak keluarkan duit..

    oh! kalau ade sesape yg terer ekonomi rase explanation aku salah.. sile betul kan ye.. aku cume meng’quote’ ape yg kawan aku kate kat aku jek.. heh!

Leave a Reply

