I lovely you

aku dah lama nak blog pasal mende nih. tapi…. cam asik terlupe jek.

aku tau korang slalu jumpe orang hensem, perempuan cantik, laki hudoh, pompuan ugly… kan?

aku tengah lunch kat McD, Sogo ari tuh bile sorang bapak bawak anak dia dengan wheelchair. anak dia seperti anak2 yg malang (lucky?) yg lain, adalah seorang pesakit down syndrome. muka beliau (well, u know how they look). tapi ok pulak perangai dia.. cara dia bawa diri, dia carik meja sendiri. tunggu bapak dia datang baru start makan. tolong agihkan makanan. cam org normal jek. so aku suspek, sakit dia yg dari segi fizikal je la kot. aku pernah jumpe pesakit down syndrome berumur lebih kurang 30++, perangai ngalahkan budak2. mmg annoying. tapi dah dia sakit nak buat cenggane? ok. tak kisah la tuh. aku nak crite kite slalu kaitkan kalau muka buruk itu bermakna orang tu sakit. dan yang putih gebuuuuuu.. itu comel normal dan tak sakit. aku baru terpikir mase time aku duk lunch tuh.

adekah kemungkinan kehenseman dan kecantikan itu juga secucuk disease?

kenape kite hanye kaitkan buruk = sakit. nih macam stereotyping dol. kenape kecantikan itu bukan satu penyakit? sebab orang tuh hidup sihat? tapi macam aku kata sebelum nih. penyakit seseorang itu mungkin penyakit luaran sahaja. tak efek dalaman. macammana kalau dari dulu.. zaman Nabi Adam a.s., sumorang mempunyai muka average yg normal. dan tetibe lahir sorang anak yg hensem nak mampus. dan sorang lagi buruk nak mampus. adekah bermakna yg hensem itu takde penyakit? mungkin itulah sebenarnye permulaan Penyakit Kecantikan? mungkin wujudnya orang2 cantik dalam dunia nih sebab ade sorang manusia zaman dulu terkene “penyakit cantik” dan wujudnye org buruk sebab terkena “penyakit buruk”.. mungkin ia adelah sejenis penyakit kulit. dan pembawa genetik “cantik” dan “buruk” nih cam dah tersebar seluruh dunia. dan takde obat. well… aku rase tade org research pasal mende nih, sebab tuh tade ubat. ke cemane? *kene carik internet nih*.. bukan nak kate ini penyakit berbahaya. cume low profile low priority disease yang mungkin tak membawa kepade apa2. tapi kalau aku tengok crite cam series House. dia kate “there is always something that makes someone sick in this world” [ok. tipu. dia tak kate cenggitu tapi aku nak jugak kate yg mende tuh disebut dalam crite House..haha!]

mungkinkah dokter2 kat dunia nih tak jumpe cure untuk penyakit2 berbahaya kat dunia nih disebabkan genetik kecantikan dan keburukan ini? mane tau lepas jumpe cure “penyakit cantik”. jadikan normal semula. tetibe leh dapat cure AIDS ke. hahaaaaa? it’s all in the genes dol.. eh.. hahahaha! mandai la aku. macam la aku dokter.

tade.. aku terpikir jek. hmm.. mungkin dah ade dokter yg terpikir pasal mende nih. dan mungkin mmg tade masalah pun ngn kecantikan ngn keburukan. sebab tuh tade fuss pasal cantik itu penyakit. tapi ye lah. aku tak puas ati gak. asal muka buruk je. kene cop saket berpenyakit sume. tak fair dowh!

Tuhan itu Maha Adil. kalau buruk = saket.. mungkin cantik juga saket

string buruk = “”;
string saket = “”;
bool normal = “”;
if (buruk == saket)
{
cantik = saket;
}
else
{
normal = true;
}

tapi mungkin muka normal itu satu penyakit jugak?!!

About ururu5

I practice Islam, total One Piece fan.. and L'Arc-en-Ciel.. and Arsenal.. and PAS.. and.. im single.. or am i? N.E.S. tolong confirm kan.. I'm left-handed..

Posted on 26th February, 2011, in idea, people, Perspectives. Bookmark the permalink. 7 Comments.

  1. heh. guess what, i dapat note dr lecturer nie tau… dia aja subject pe tah… it states there that the angels buat manusia dr tanah liat… pastu, yg awal2 diorg bentukkan tu cantik sebab amek masa lama nak wat. pastu yang muka sedang-sedang tu, sbb malaikat baru sda dah ksuntukan masa. pastu yg paling buruk are the ones yg malaikat buat in a hurry. haih… n what’s unbelievable is that, the title for that article is “The Creation of Man in the Views of Islam.” Damn.

    • ye lah.. penulis buku tuh mesti bukan Islam.. so name buku tuh sepatutnye “The Creation of Man in the Views of Islam in the Views of Non-Muslims”. haha! kene suruh author tuh baca al-Qur’an dulu.. baru dia paham.

  2. wah gila lah psiko..hehehe betul juga lebih kurang stereotaip..tapi benda ni subjektif..ada cantik pada mata kita tak pada mata orang and macam tu sebaliknya.. anyway thanks singgah blog

  3. psiko sebab jap cantik jap tak.. ada yang cantik tu buruk bla bla bla..hahhaha

  4. make sense jugak kan. kenapa yang buruk selalu dikatakan sakit? kalau yang cantik tu bila tak pakai makeup, muka pucat macam hantu mesti ramai yang tegur. “eh, kenapa pucat je ni? sakit ke?” padahal tak sempat makeup masa nak keluar. haha

Leave a Reply

