the week – kisah pertunangan

new development…
ade org dah bertunang..
pade malam pertunangan beliau.. lepas balik dari kuantan.. dia ajak lepak makan kat McD..
dia memulakan cerita.. sebenarnye dia ngn tunang dia hanye colleague semata2..

tapi satu hari di 2 bulan lepas si tunang ini cube melarikan diri dari seorang lagi yang suke si tunang..
chop! pause jap..(oh! cam kompius nih.. jap aku cr8 legend)

  • si tunang = awek = pompuan
  • org bertunang = dia = lelaki = yg aku kenal

ok? dah paham… ok sambung
jadi si tunang.. cube lari dari sorang mamat lain yg suke si tunang.. (dengar kate si tunang tak brape suke ngn mamat tu sebab mamat tuh lagi muda dari si tunang.. ura-ura lah) so si tunang suruh org bertunang pura pura menjadi boifren si tunang.. lalu org bertunang terus menyuarakan isi hati beliau.. dia kate.. “ape kate saye bawak mak bapak terus gi merisik. takyah pura-pura” (gile stret to the point) dan si tunang terus bersetuju.. (WTHell terus setuju? tapi ini cerita benar.. amat pendek, kemas dan benar)

maka ahad lepas mereka pun bertunang..

mak bapak org bertunang sebenarnye nak balik Malaysia sebab nak bercuti-cuti selame seminggu.. dan berehat bersame anak2.. tiba2 org bertunang suruh pegi merisik kat Kuantan.. dalam mase 2 hari.. tade planning pape.. beli cincin untuk bertunang pun kelam kabut.. hadiah pun sebakul jek. tapi pegi jugak lah Kuantan tuh.. sebab dah orang bertunang insist.. lagipun.. mak bapak org bertunang nak balik Arab Saudi dah minggu nih..

hanye segelintir orang yang tau pasal pertunangan org bertunang sebab dalam hadis Nabi SAW ade berkata “kalau bertunang takyah bagitau sesape“.. tapi setakat ahli keluarga terdekat ok lah nak bagitau.. RASE-RASENYELAH! kene cek balik.

so rombongan org bertunang sket jek.. 2 krete je yg pegi.. sampai2 kat Kuantan.. tengok rumah si tunang. pergh! terkezut jugak. umang ai! boleh dikategorikan sebagai rumah dewa. amatlah dewa duit org2 pencen Petronas nih. haha!.

so kite nih yg setakat mengikut hati gembira org bertunang, mengambik gambo la kejenye.. macam photographer.. tapi tak bertauliah.. malah free pulak tuh.. kite ngn sedare kite lah jadik mangsa.. adik bongsu kite pulak jadi mangsa kite berdua photographer.. sruh jadik assistant sepenuh masa..

 

oh! ye la.. abang aku la tuh yg bertunang tuh.. so sebab abang aku bertunang.. aku tinggalkan semua homework kat umah.. sebab kuantan bukan rumah.. so homework hanya patut dibuat kat umah.. bukan kat kuantan.. (kalau tak namenye mesti “KUANTANwork”, bukan “HOMEwork”) maka tak siap lah homework aku. haha! semalam kene marah ngn boss.. ari nih kene marah ngn org JTM pulak.. wahahahaha!

I HATE U.A.Ts!!!

About ururu5

I practice Islam, total One Piece fan.. and L'Arc-en-Ciel.. and Arsenal.. and PAS.. and.. im single.. or am i? N.E.S. tolong confirm kan.. I'm left-handed..

Posted on 30th March, 2011, in family, Keje, life orang lain, shock. Bookmark the permalink. 1 Comment.

  1. haha… nice homework memang kene wat kat umah… takleh bawak gi merata2… nanti tertinggal mcm aku… haha… lagi teruk… :p

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: