Carutan

betul aku tak paham melayu nih. eh. silap.. aku paham melayu.. aku melayu gak.. tapi aku tak paham ketebalan dan kekerasan otak beku kafirun syaitan nirrojim derang tuh! bodoh yang amat.

bile orang dah buat entri tuh.. bace la dulu sampai habis sebelum ko komen. “Iqra’“, kate Jibrail!.. BACALAH! bukan bererti.. bace, masuk telinga kiri.. kuar telinga kanan… BACA! dan FAHAMI!!

kalau kamu malas baca.. itu dah bukti akhlak kamu sendiri tak betul. bukan salah penulis nak buat lawak tak betul.. salah kamu sebab tak baca dan fahami.

hari nih aku bace blog kenalan aku.. ade lagi kes orang cuba samakan pahala satu akhlak ngn dosa akhlak yg lain. sorang blogger nih dia bagi komen nasihat keagamaan lah konon.. konon akhlak kawan aku sorang nih tak betul walaupun dia pakai tudung.
tapi bile aku masuk blog pengkomen tuh.. rupenye dia lagi teruk.. pakai tutup aurat tapi berkepit ngn balak dia.. WTfak? itu haram! bukan mahram. im sure dia tau semua nih..

jadi layak ke dia nak mengajar orang tentang akhlak sedangkan akhlak dia tak terjaga? well.. boleh je tegur.. tapi kalau kamu tegur.. mesti la kami nak anggap kamu tu baik baik belaka… tapi bila dah tau perangai lagi buruk.. mesti la orang pikir camni

“ceh. perangai buruk ade hati nak nasihat aku”
tak pun
“ceh. perangai cam aku jugak”

hilang dah la respek.. nasihat pun tak masuk laaaaaaaa…

dan bagi aku.. kalau ko nak mencarut dalam dunia blogging nih.. takde masalah.. sebab ia tak melambangkan diri ko yg sebenarnye dalam hidup realiti.. sebab yang menjadi point bila ko menulis sesuatu entri blog adalah bukan carutan kau.. tapi point2.. tips2.. nasihat2.. ilmu2 yg mengiringi carutan itu. mencarutlah setebal dunia.. kalau ilmu yg kamu luahkan adalah sebesar alam semesta.. carutan itu tak membawa maksud sedikit pun.

tutup aurat ke.. tak tutup aurat ke.. carutan itu hanya hiasan perbualan..

tapi kalau tutup aurat.. berkepit sane sini ngn bukan muhrim… itu bukan perhiasan.. itu dah neraka..

lol! so jage lah diri ekau baik2. sebelum ko nak jadik [bak kate lovesucks] ustard or ustardzah.. tak mungkin korang leh jadi ustaz pun.. ustaz bermaksud professor..

—————–
update
—————–

eh! tapi lepas aku tengok balik blog dia.. itu macam bukan gamba dia berkepit.. lol! itu cam gamba orang lain..
abih aku! lol!… haha! tengok! tak pasal2 dapat dosa fitnah.. demn!

sori ye! huhu!

About ururu5

I practice Islam, total One Piece fan.. and L'Arc-en-Ciel.. and Arsenal.. and PAS.. and.. im single.. or am i? N.E.S. tolong confirm kan.. I'm left-handed..

Posted on 7th April, 2011, in blog orang lain, bodoh!, Perspectives, Religion. Bookmark the permalink. 2 Comments.

  1. nape sebut2 nama i ni..i ni dah la pemalu, sopan santun, budi bahasa…adoiyai.. ni yang lemah lutut ni..

  2. huk aloh.. lemah lutut tuh maknenye.. err.. ahahaha!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: