Lazy Day

aku nak embed lagu Lazy Song by Bruno Mars. tapi cam dah ramai orang buat cenggitu. so aku nak jadi lebih kreatif dari derang. aku tak letak pape.

baru balik dari semayang Jumaat. tapi cerita last week nye semayang Jumaat, sebelum aku pegi rehearsal wedding Faiz, aku lupe nak masukkan dlm journal aku. mase aku masuk Masjid Jame’ minggu lepas untuk semayang Jumaat. aku nampak ramai omputih kat luar Msjid Jamek tuh terjenguk2.. dengan aurat tah ke mana. tak habis2 tanye orang “can we go in? can we go in?”, dengan beraninye aku berjalan masuk masjid tanpe menoleh kat omputih tu pun. sebab omputih tuh x tanye aku. haha! derang tanye salah sorang staff masjid tak situ. visiting hours are limited to before and after solat time. sepatutnye letak la sign visiting hours. tapi tak menarik pulak kalau visit masjid time tade orang. haha! kalu nak amik gamba. haruslah time orang tengah ramai mase semayang Jumaat. baru lawo. baru magazine-style picture. hmm… tak kisah la tuh.
aku nak cerita pasal ade sorang omputih nih. terkial2 bawak anak2 pompuan beliau yg x tutup aurat tp belum cukup umur kat dalam masjid. dengan camera gear beliau kat bahu. first tot aku.. ingat dia nih sorang pelancong yg berjaye curik2 masuk ngn anak2 beliau untuk amik gamba orang semayang Jumaat. aku berjalan la kat omputih nih bersama ayat “Sir, u cannot be in here in this hour. please visit later after we have finished our prayer” dalam fikiran aku. sume nih dalam otak aku je. omputih tuh dalam 10 meter je dari aku. tapi lagi 2 langkah aku nak sampai kat omputih tuh. otak aku tetibe menukar ayat kepada soalan. jadi pabila aku sampai kat omputih tuh. instead of asking him to leave. aku tap bahu dia. aku tanye “sir, are u Muslim?”, syukur jugak aku sebab Allah tolong tuka ape yg aku pikirkan.
itu perkara yg ajaib bagi aku. cemane dlm 2 saat. fikiran aku boleh bertukar. tapi yg paling best adelah mase omputih tuh jawab. “yes. Alhamdulillah. im here to pray”. dari loghat dia. aku bajet dia dari Utara Amerika atau Canadian. sebab English dia pekat gile. aku kenal loghat Kanada nih dari sorang kawan mak aku yg penah keje kat Telekom dulu. dia Canadian. masuk Islam. kawen ngn kawan mak aku. English dia bapak susah nak paham. well. English Scottish mmg paling susah nak paham, stok telan lidah. Canadian English pulak cam derang cakap singkat2, laju2. seb bek aku dah ade pengalaman. so dpt tangkap la ape dia cube cakap. so lepas aku dengar dia cakap cenggitu. aku angguk. aku blah gi amik wudu’. tourist tuh tengah carik tempat nak letak anak2 dia mase dia semayang Jumaat.
yang buat aku teruja nak record mende nih sebab. omputih tuh sebut “Yes, Alhamdulillah”. bile aku tanye dia nih Muslim ke tak. berbeza betul ngn orang yg mengaku Islam semata2 nih. cara seorang “Muslim sebenar” menjawab soalan ngn cara seorang “Muslim di lidah” menjawab soalan mmg berbeda. tak kisah la aku judging omputih tuh ngn satu jawapan je. tapi kalau begitu cara jawapan dia. maknenye sebelum nih dia dah praktikkan mende same berulang kali sampai dah jadi habit dia memuji Allah bila dia sendiri ngaku dia adalah seorang Muslim. aku terpikir, kenape la tade orang ajar aku buat cenggitu selame nih?… ke aku yg tanak belajar? well.. yg pastinye.. selame aku hidup nih. mmg tade org ajar aku untuk jawap cenggitu. seperti mana tade orang ajar aku Tahhiyyat Akhir sampai aku Form 3. mungkin ade diajar dalam kelas agama. either aku x datang kelas atau aku x concentrate. yg pastinye. aku hanye diajar. kalau tak tau Tahhiyat Akhir.. Tahhiyat Awal je dah cukup. so aku pun jahil ikut bace Tahhiyat Awal untuk semua bacaan Tahhiyyat tuh sampai Form 3. jahil betul. nasib baik Fardu Ain aku pass [ye lah, aku hafallah lepas tuh. SENDIRI!]

tadi pulak semayang Jumaat cam bese je. ye lah. cam bese la tengok melayu tanak berdiri saf rapat2. seboleh-boleh nak ade ruang sebelah dia, tanak sentuh bahu orang sebelah. melayu lagi suke berdiri sebelah setan dari berdiri sebelah Muslim yg lain, is a fact. tadi, saf depan aku ade ruang kecik. muat untuk org kurus a.k.a. org2 sebelah aku. tapi seko2 tanak pegi. so mamat2 saf depan aku tuh pun saje la luaskan kangkang dia supaye nanti ade ruang kosong antare bahu antare mereka. takyah berhimpit. tapi aku x bagi can. aku pegi penuhkan saf. so sumorang kene berhimpit. padan muke derang. well. aku lagi suke berhimpit daripada ade setan lalu-lalang depan ngn tepi aku.

lepas semayang Jumaat. aku pegi makan Burger King. cube beger baru derang. Chicken TenderCrisp hamende tah. basically beger nih cam KFC Zinger. cume lagi tak sedap. serupe cam GCB je bagi aku. cume GCB McD tuh dia grill. [aku mmg x suke bhgn peha ayam pun]. Burger King TenderCrisp nih peha ayam goreng rangup. tapi x sesedap Zinger. Zinger is like 20 times lagi sedap dari GCB and 50 times lagi sedap dari Burger King new burger. haha!

on to the next one. semalam aku tengok muvi Hanna.. summary : TAK BEST.
sape tah choreograph fight scenes dia. sume tak best [bagi aku].. Eric Bana mmg tak sesuai la buat hand-to-hand combat. tak real langsung. stok cam Jason Statham mase mula2 buat fight scene. nak serius. tapi awkward.. kelakar gile. first fight scene yg dilakonkan Jason Statham yang nampak real, adelah dalam cerita Expendables.. sebelum2 tuh.. hand-to-hand combat dia langsung x real x best. kenape org lain kate best aku pun tatau. so Eric Bana nih cam ala-ala Jason Statham awal2 dulu. TAK BEST!.. jalan cerita dia byk scene mcm kene tapis je. orang jahat dia tah pape. Jalan cerita dia simple n boring. macam first movie Harry Potter.. simple!
bagi aku, Eric Bana nampak macho bile guna pedang dalam Troy serta jadik askar legend dalam Black Hawk Down.
dlm muvi Hanna pulak, dia nampak awkward. the only thing worth mentioning dalam cerita Hanna nih adelah pembunuhan tanpe belas kasihan. itu je. other than that, muvi Hanna tak memberi sebarang impak pade aku. TAK BEST. baik beli DVD Uptown je. or download.

oh! sebut pasal download, aku ade cerita pasal ia. eh.. bukan. bukan pasal donlod.. tapi pasal website2 blocked by gomen. sume aku leh access.. tenkiu network engineers!

aku nak main futsal sat lagi. dah brape minggu tak main futsal. perut aku lagi besar dari padang futsal hah! demmit! aku nak gelecek serta rembat bola please!!

About ururu5

I practice Islam, total One Piece fan.. and L'Arc-en-Ciel.. and Arsenal.. and PAS.. and.. im single.. or am i? N.E.S. tolong confirm kan.. I'm left-handed..

Posted on 22nd July, 2011, in Futsal, Religion, wayang. Bookmark the permalink. 1 Comment.

  1. a`aaahh… bab ko tanye omputeh tu… bukan omputeh je… mane2 foreigner kat luar yang datang sini pon bile tanye derang muslim ke tak confirm dorang jawab alhamdulillah dulu.

    ini fact. haha. sebab rasanya macam ramai dah manusia aku jumpa macam tu… secara kebetulan. tapi takde la aku gatal mulut pegi tanye kat pompuan seksi atau dah terang2 pakai purdah macam tu… muahahaha…

    tapi kalo kat sini, dengan dye rambut, tindik telinga apa semua atau tak pegi masjid time jumaat, bila kita teRRRR tanya sikit ko ni muslim ke tak… terus kene sound tepet “woiii… kubo lain2 ahhh… jage kubo seniri dulu boleh takk…!!!” -personal experience sebab dalam kelas aku semua lelaki dulu.😥 ooohhh naisssss…

Leave a Reply

