Ramadhan week-2

lagi banyak makanan aku tengok.. lagi rindu aku nak makan masakan mak aku. ish!

+ nasik putih, sayur kacang panjang, ikan tenggiri goreng, sambal lado
+ nasik putih, daging goreng kunyit, kicap masin
+ nasik putih, sayur goreng, masak lemak ikan, keropok
+ nasik putih, ayam goreng, kari ikan, sayur

argh!!! aku nak makan nasik putih panas kat umah!

tadi aku tengok scones.. terus aku google “how to make scones”.. last aku pekene scones mase gi cameron highlands ngn family, 4 tahun lepas.. scone panas + butter + whipped cream + jem strawberi panas.. pergh!!!

aku dah lame pikir nak masak olio.. tapi asik x jadi.. isnin baru nih aku berasa rajin nak masak olio.. tapi bile bukak drawer yg simpan bawang sume tuh, ade dekat 10 lipas lari lintang pukang. bawang2 sume dah jadik baja organik hasil pemprosesan lipas. god deng! ade 2 bulan x bukak drawer tuh. aku nak bersihkan drawer tuh. so aku pegi carik Ridsect. lepas aku sembur jek Ridsect.. lagi 10 ekor lari lintang pukang.. ya Tuhan. aku angkat drawer tuh gi blakang umah. terbalikkan drawer.. itu dia. koloni lipas batalion ke-2 regim askar-askar Sungai Buloh. dengan lipas albino pun ade. yosh! tuh belum kira telur-telur dia skali. aku sembur Ridsect merata blakang umah. ade seko tuh lari bawah kaki aku.. terkujat aku.. rupe dia selit bawah tapak kaki aku tuh cam dia cube korek kaki aku untuk masuk dlm kulit.. wahahahaha! fobia jugak aku ingat mende tuh. aku x habis2 melompat sane sini. GELI WOI!! dah la banyak.. paling geli aku tengok lipas albino tuh. dah la putih. macam translucent. ish! geli geli! aku sembur sepuas ati.. pastuh biarkan saje. aku gi bersihkan drawer letak bahan2 memasak tuh.. tengok cebisan2 kentang yg berlobang serta bawang2 besar yg dah tobek.. hish! mau mati sebab taun aku kalau masak malam tuh. so tak jadi buat olio. aku bukak drawers yg lain. selamat. sebab drawer lain tade makanan. sume penuh ngn pinggan mangkuk periuk je. aku try2 gak terbalikkan mane2 yg ade ruang tuh. mane tau ade tikus ke cicak kubin diraja ke. selamat tade.
sejam kemudian. ade suara sorakan. “BUFFET BUKAK PUASA!!!” upenye semut merah tengah hurung lipas2 dekat 40 ekor tuh. goddemn banyak lipas! harus aku panggil rentokil weekend nih. hish! GELI!

sampai ari nih dapur aku bau lipas ngn ridsect.. cis! aku nak masak megi pun takleh.. kembang jek tekak bile masuk dapur. maybe 2-3 hari lagi.. ok la kot. aku dah hapuskan HQ lipas. jadi dapur aku mungkin terselamat untuk lagi 2 bulan. haha! kalau mak aku ade kat umah.. mesti x jadi mende2 nih. sebab mak aku memasak. so bahan mentah sume either habis digunakan. atau dibuang sebelum ia reput. hai! bile la bapak aku nak pencen nih? susah wei nak jaga rumah semi-D sorang2. kalau ikut hati aku. mmg aku nak sewa apartment duk sorang2 jek. tapi umah semi-D lagi selesa dan free kot. heheheheheh!

nak harap abang aku jage umah? silap la. dia ngn masalah mental dia dah ckup buat aku merana. abang aku bukan cacat otak. dia cam ade neurological issue sket. sket jek. tapi cam bile dia dah buat habit mende tuh. tak senang la hidup aku. adik pompuan aku pulak. balik umah kekadang je. ikut sedap dia x bagitau dia nak balik. habis jersi Arsenal aku dia letak dlm dryer. rosak wei! RM259 tuh. jersi Arsenal aku sblom nih dah rosak dah. sebab lepas basuh. keringkan dlm dryer. so aku tobat xnak letak dlm dryer lagi lepas beli jersi baru. tapi aku kene gi keje.. so adik pompuan yg balik sesuke hati dia nih. amik baju2 lom basuh.. dia basuh.. then keringkan guna dryer. haha! stok malas nak sidai kain je sumenye [termasuk aku lah]. rosaklah jersi aku. demn! well. x nampak rosak lagi. tapi dah nampak cam sticker2 Emirates tuh kesan2 nak tertanggal. demmit! adik bongsu aku pulak tak suke balik umah langsung. well. aku prefer dia x balik pun. depress gile aku kalau tengok adik bongsu kat umah. dia tido 19 jam dol. bangun kul 12 malam.. keluar ngn kawan2 sampai 5 pagi..balik umah.. tido balik 19 jam.. WTF?!!! ekau nak jadik failure.. bawak2 la sorok2 sket kat umah nih. aku yg menengok nih jadik depress. risau. mau mak bapak aku tak risau skali?

ah! mmg gayenye aku sorang je yg jage umah tuh. selama aku hidup kat umah tuh. x pernah skali pun aku tido kat katil mak bapak aku sebab malas nak alih barang atas katil sendiri. mesti aku kosongkn katil aku jugak kalau nak tido. adik beradik aku selamba dek tido kat katil mak bapak aku. aku rase aku pernah dengar pasal – “haram anak2 masuk bilik mak bapak”.. well. mungkin bukan haram. tapi more like ‘tak boleh masuk’.. tapi adik beradik aku nih selambe je. adik pompuan aku siap pernah bawak kawan pompuan sleep-over n tido kat katil mak bapak aku.. WTF?!! ekau nih anak sape nih?

ah! tengok.. dah melencong seperti biase. dari makanan ke lipas ke jage rumah ke bilik tido mak bapak. cam bese la aku melencong.. takpe.. aku melencong lagi..

aku dah givap pegi PARAM.. walaupun dikerumuni awek2 comel. which i very like. because im a forever alone loser who never had any kind of relationship with any girl. tapi aku dah givap gi PARAM. sebab aku mmg x suke crowded places. aku pegi gerai2 tepi jalan tuh je. senang. xyah berebut. mostly yg aku beli pun. sedap2 jek makanan derang. so ape aku nak komplen? hari nih pulak. aku nak gi gym sblum bukak pose. pastuh. kalau berkesampaian. aku nak makan aglio olio kat mane2 Italian restaurant. kalu x dapat. bukak puasa kat Pizza Hut pun ok jugak. Italian Restaurant jugak.

pastuh nak semayang Tarawih kat masjid malam nih. insyaAllah.

esok nak tengok Cowboys and Aliens.. oh! aku lupe nak cerita. Rise of the Planet of the Apes adelah muvi yg best.. aku bagi rating 4/5.. [update: nah review URL] sape2 yg sedih tak dpt tengok Draco Malfoy yg lembik mati dalam Harry Potter, boleh tengok Planet of the Apes.. Draco Malfoy mati! yeah! budak tuh asik berlakon jahat je. tapi x kisah la. aku nak tengok dia mati jek. cam x best tengok dia hidup. rating Draco Malfoy mati adelah 5/5.. yeah! haha! hape ke name sebenar budak Draco Malfoy tu tah? aku dulik hape ngn name dia. aku nak tengok muke x hensem dia mati jek. lol.

ok. habis setakat ini.

About ururu5

I practice Islam, total One Piece fan.. and L'Arc-en-Ciel.. and Arsenal.. and PAS.. and.. im single.. or am i? N.E.S. tolong confirm kan.. I'm left-handed..

Posted on 10th August, 2011, in Arsenal, cook, craving, food, geli, my life, wayang, WTF. Bookmark the permalink. 2 Comments.

  1. Oh my! panjangnya you membebel..kahkah ;p
    pasal lipas tu, kalau tak nak bagi lipas buat army kat drawer or whatsoever, letak daun pandan🙂
    crowded place.big no for me too.lagi-lagi nak pegi kalau bulan puasa🙂
    draco is mine btw ;p

    • oh! awek comel komen! yeah!
      daun pandan eh? ok. nanti try letak.
      pastuh. lantak la draco tuh kamu punye or sesape punye. janji aku suke tengok dia mati dlm muvi Planet of the Apes tuh. lgpun aku bukan gay nak mine2 yours2 budak tuh. lol

Leave a Reply

