Travel Log – Progress

ah. aku baru delete satu draft. setelah 1 jam aku menaip. aku rase article tuh tak menarik. so aku delete. buang mase gile. demmit. aku sekarang tengah duk surf internet kat opis sebab tade keje. dan bos2 aku dah start cuti utk menghabiskan cuti2 mereka.

ini bulan.. bulan Disember. pergh. dah dekat 3 tahun aku keje kat Silverlake nih. rekod.

aku sampai opis. On iPod aku. dan surf tenet selame 6 jam berturut-turut. work hour aku adelah selame 7:30 jam. sejam aku telah abiskan utk buat draft yg tak jadi. setengah jam lagi sebelum kul 5:30pm aku akan cube buat draft yg aku rase menarik boleh post. demn! makan gaji buta sungguh. walaupun semalam Elvin dah bagi aku keje untuk test ari nih. tapi sebab dia cuti. aku pun curik tulang. tulang sape aku taktau. yg penting aku dah curik.

setelah lame aku blogwalking. aku tak habis2 jumpe blog orang yg byk travel nih. selalunye blog omputih yg byk gamba2 travel nih. sebab org melayu mmg tak mampu nak jalan sane sini melainkan ko anak orang kaya. and anak orang kaya selalunye either tak ada blog atau tak selalu update blog. lagi-lagi kalau dia dah kawen. pastuh kalau jumpe blog melayu yg suke travel pun. setakat pegi (mengikut kekerapan aku jumpe travel-blogger melayu) Singapore, Thailand, Bali, England, Korea… kalau blogger adalah seorang pelajar yg belajar di akademi Islam.. maka tambah Egypt dalam list. (ye.. aku termasuk dlm list ini)

susah ar nak jumpe blogger melayu yg dah travel gi Amerika, Argentina, Mongolia, India, Russia, Switzerland, Poland, Kanada.. sebab nih negara2 yang derang nih takut nak pegi. susah nak carik makan. takut ngn diskriminasi agama. padehal yg aku tau.. orang melayu sebenarnye tak dikenali pun dalam dunia nih. macam aku pegi UAE tahun lepas. kalau jumpe omputih.. mesti derang ingat kite nih orang Filipina. melayu mesti la rase cam.. WTF Filipina? Malaysia lagi advance kot. tapi bukan sebab tuh derang tak kenal org Malaysia. tapi sebab org Malaysia mmg tak pegi tempat2 derang nih. and mostly org Malaysia yg travel adelah orang cina. so omputih tengok cina.. ingat derang dari China la. bukan dari Malaysia. lol.

aku di sini hari ini. akhirnye telah membuat keputusan. akan mengumpul duit secukupnye.. dan dalam masa 5 tahun lagi. whether aku dah kawen atau belum. aku akan mintak cuti 1-2 bulan. atau brenti keje utk 5-6 bulan untuk merealisasikan impian aku untuk travel merata dunia. dan menghidupkan hobby masa kecik aku untuk mengambil gambar-gambar ohsem dan hensem. aku sekarang dalam perancangan utk upgrade kamera dan kamera kit D5000 aku. setakat ini dah berjaya mencapai phase 3 perancangan aku.

1st Phase: beli SLR/DSLR
2nd Phase: beli Wide Angle Lense
3rd Phase: beli Telephoto Lense
4th Phase: Upgrade segala jenis kit aku ade
5th Phase: Travel

semoga sume berjalan lancar. InsyaAllah. ade 5 tahun lagi. boleh plan betul2.

ade sesape nak ikut? im serious!

and oh! tahun depan aku akan ke Istanbul dan England. Land’s End.. im coming back!

About ururu5

I practice Islam, total One Piece fan.. and L'Arc-en-Ciel.. and Arsenal.. and PAS.. and.. im single.. or am i? N.E.S. tolong confirm kan.. I'm left-handed..

Posted on 23rd December, 2011, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

