Wayang lagi

We Bought a Zoo

aku gi tengok hari senin lepas. based on true story.
tentang Mr Benjamin Mee nak carik rumah baru. nak lari dari rumah lame dia sebab dia nak lari dari memori2 lame selepas kematian bini. setelah lame mencarik. dia jumpe satu rumah yg nice.. ngn tanah yg besar. owner lame tanah tuh sebenarnye pengusaha zoo or lebih tepat lagi pemilik zoo yg dibina dibelakang umah tersebut. setelah kematian owner zoo.. dia letak perjanjian: sesape yg beli umah nih kene jage zoo kat blakang.

disebabkan rumah tu nice dan jauh dari memori bini dia yg dah arwah. Encik Mee telah bersetuju membeli umah tuh setelah melihat anak pompuan beliau gembira dgn keadaan umah dan tanah tersebut. dia pun membuat perjanjian untuk beli umah dan menjaga zoo tersebut. sebelum nih mmg ramai pembeli. tapi derang sume givap. tak tahan nak jage zoo.
cam bese ending.. keluarge En. Mee prevailed.

well. dan cam bese. aku nampak pompuan cantik je dlm cerita nih. Scarlett Johanson ngn Elle Fanning.. aku suke.. derang cantik.. biar la Elle Fanning bawah umur pun. lgpun dia ade ciri wanita idaman aku.. TINGGI dan CANTIK! lol.

movie nih bagi aku vibe cam movie ‘Pursuit of Happyness’.. walaupun jalan cerita lain. tapi sepanjang cerita nih aku rasa terharu je. terharu je lah. takde #ManlyTears.
cerita yg buat aku #ManlyTears setakat ini hanyelah Armageddon, Khabi Kushi Khabi Gham dan John Q. kalu ade muvi lain buat aku nanges, aku x ingat.

so kepade yg tertanye2 nak tengok muvi ape minggu nih. aku syorkan korang tengok muvi We Bought a Zoo ini. cerita dia BEST.

 

==============================================

muvi Darkest Hour pulak adelah TAK BEST! memula start cerita cam best.. jalan cerita dah ada.. graphic dah lawa (masa alien tak tunjuk muka)..
tapi pelakon tak pandai berlakon. or maybe salah director tak pandai direct pelakon nak berlakon cemane. and then mase alien tunjuk muka, keluar kartun alien. time nih aku rase WTF gile. pastuh konon nak buat muvi bagi semangat fight off alien out of this world. aku rase vibe nak naik semangat, nak adrenaline rush tuh TAK JADI! aku rase hambar sekali.

oleh itu.. muvi ini aku kategorikan sebagai Sucks. elok download atau beli pirated DVD je. jgn bagi keuntungan kat pembuat filem ini. kalau korang nak pegi wayang. JANGAN TENGOK MUVI DARKEST HOUR! walaupun RM6 ari rabu.. TAK BERBALOI!

satgi aku nak pi tengok cerita Awakening..

About ururu5

I practice Islam, total One Piece fan.. and L'Arc-en-Ciel.. and Arsenal.. and PAS.. and.. im single.. or am i? N.E.S. tolong confirm kan.. I'm left-handed..

Posted on 5th January, 2012, in I Dislike, I Like, wayang. Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

