Biskut Roti Kering

aku sekarang kat opis tengah makan roti keras. alah.. roti yg kene sapu marjerin pastuh di biar kering dalam oven lepas tuh sprinkled dengan gula tuh. kompeni aku macam kompeni2 besar yg lain, provide biskut untuk employees mereka kat pantry. well. technically, opis aku nih tade pantry, tapi ade beberapa bahagian dalam opis nih jadi tempat letak makanan2 utk share antare kitorang serta tempat letak snacks yg kompeni provide. so salah satu snacks yg kompeni bagi kat kitorang adelah biskut kering nih, selain dari biskut cream cracker yg tawar. lol. kedekut tul. hahaha!

so aku nak cerita pasal biskut kering sebenarnye. aku teringat mase zaman aku belajar kat UTP dulu. disebabkan masalah kewangan yg melampau mase aku 2nd year. aku berdietkan roti kering nih je. aku akan beli satu paket roti kering consist of 6 keping roti kering panjangnye sejengkal setiap satu. berharga RM1.50. dan aku akan bahagikan 6 keping roti untuk makan selama seminggu. yes! selama seminggu, diet aku hanya 6 keping roti. aku beli kat cafe bawah.

aku patah 3 setiap satu keping. 1 piece untuk breakfast, 1 untuk lunch, dan 1 untuk dinner. maknenye, sehari aku makan 1 keping roti kering. disebabkan ade 6 keping roti je dan seminggu ade 7 hari. mane cukup kan? so aku decided untuk berpuasa pade hari yg aku rasa nak puasa (mmg aku nih tak reti ikut Sunnah..Astaghfirullah!) untuk menyelamatkan 1 keping roti yg tak ujud supaya aku tak kebulur dalam seminggu tuh.

minum takyah cerita la. air paip ade. roommate aku ade kettle. air kosong mmg byk. lagi pun air kosong kat cafe adelah free.. begitu juga ngn watercooler kat common room. so air bukan masalah. yg masalah adelah makanan je.

mende nih terjadi lebih 2 bulan.. dan aku berjaya nampak kurus(sikit). oh! satu mende aku pelik ngn badan aku. berat aku takkan turun. tapi physical appearance aku berubah. kulit aku akan bertukar hijau. dan aku akan lebih cepat merasa marah. rasa nak pukul2 orang sekeliling dan menghancurkan harta benda awam. haha! takdela. tapi orang kate aku nampak kurus sket la. tapi bile pegi timbang berat badan.. same je 110KG. pelik kan? pelik tak? pelik rasanya.

well. aku tak kisah sangat pasal kurang makan ni sebenarnye. sebab aku nih gemuk. banyak lemak. byk tenaga yg tersimpan. so tak makan nasik seminggu adelah no hal bagi aku. mungkin sebab tuh aku pelik bile orang-orang sekeliling aku tak bertenaga bile bulan puasa tiba. adekah derang lemah iman atau aku yg kuat iman? sebab time bulan puasa la aku membuak2 nak main futsal, nak jogging, nak kuruskan badan, nak buat macam2. ke setan saje bisik kat aku sruh buat macam2 so aku tak pegi semayang tarawih?.. hmmm…

tapi aku rase lepas situasi diet aku tuh, aku rasa perut aku menjadi lebih kebal. haha! mase 3rd year. semester bukak. lepas aku register bilik. dapat bilik kat tingkat 4. serius malas nak turun cafe untuk makan. dan time tuh, UTP tengah menggila dengan CS dan DotA.. so aku tak kuar rumah selama 3 hari. tak makan. hanye minum air paip yg tak bertapis.lol. sebab tade org bawak kettle lagi time tuh. 4th day aku kene gastrik. lol. aku rase la kene gastrik. saket gile babeng perut aku. tapi aku tak gi klinik. hanye turun cafe untuk makan. then naik bilik untuk sambung main DotA. lol. then aku turun setiap hari utk makan. saket perut aku hanye tahan. selame 2 minggu. so minggu pertama mmg aku tak pegi kelas. lol. dan tak register kelas. register kelas last minit. hahahahaha! sume sebab game je. wtf! sejak hari tuh, aku tak pernah tak makan 3 hari berturut2..

kecuali time Ramadhan.
aku paling tak suka sahur. sebab aku tau masa bukak puasa nanti mesti makan banyak. kenyang sampai esok hari. tapi sahur tuh Sunnah. so kene la bangun minum air. masalahnye. bile dah bangun masuk dapur.. ade je la makanan yg aku nampak. yg aku nak mentekedarah. hish! aku kene diet roti kering semula la cenggini.

begitulah cerita biskut roti kering aku. walaupun di akhir article cerita dah menyimpang gile.

 

About ururu5

I practice Islam, total One Piece fan.. and L'Arc-en-Ciel.. and Arsenal.. and PAS.. and.. im single.. or am i? N.E.S. tolong confirm kan.. I'm left-handed..

Posted on 23rd May, 2012, in Uncategorized and tagged . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

