Evening Calm – Kit Kat

I love Kit Kat.. opismate baru blanje Kit-Kat.
did you know? Kit-Kat was a luxurious chocolate once upon a time? dulu2.. dapat makan Kit-Kat nih rasa cam makan Ferrero Rocher sekarang.. luxurious.

aku ingat lagi. bile mak or bapak aku balik dari keje bawak Kit-Kat.. aku akan masukkan dalam peti sejuk dulu. jangan makan. makan hanye bile waktu sesuai sahaja. macam lepas dinner sebagai sebentuk dessert. atau makan mase supper.. masa tengok X-Files or McGuyver kat Tv2. yeah!

time dedulu.. kalau nak tengok crite omputih. kene tengok Tv2 je. Tv1 mesti drama melayu. tv3 pun.. cume Tv3 ada Muvi Hindustan time wiken or Muvi Cina KungFu malam Jumaat.. best jugak tuh. and kekadang ade la movie2 best dia tunjuk. tapi Tv2 nice sebab aku tengok series omputih byk kat situ. sekarang hampeh, dah ade Astro.. aku tak jengok walau sekali pun tv1,tv2 or tv3.. hahaha!

ok ok! cerita Kit-Kat. so lepas dinner or mase supper or mase tengah iklan time tengok X-Files.. aku mesti pegi amik Kit-Kat kat fridge. kalau hilang. mmg nak tengok aku mengamuk la. abang aku or adik aku je yg mencurik Kit-Kat nih. well. aku pun slalu curik gak. kire fair la. tapi tak kire.. aku nak mengamuk jugak. Kit-Kat kot!

like i said, Kit-Kat nih amat luxurious. setiap kali aku masuk 7-Eleven, (masuk 7-Eleven nih bagai masuk Mark & Spencer sekarang ko tau?) mesti aku pegi seksyen cekelat dan berfikir 40 kali untuk beli Kit-Kat. tapi memandangkan aku lebih suke Chicken Curry Puff 7-Eleven.. aku tak jadi beli Kit-Kat. 7-Eleven made the best Chicken Curry Puff and Chicken Pie ever.. 18 years ago lah.. atas Chicken Pie ade huruf ‘C’ and atas Curry Puff tade pape. so senang nak distinguish mane satu. aku suke dedua Puff and Pie.. tapi Chicken Pie slalu mahal lagi. lagi satu makanan luxurious.

so bile aku dah beli Chicken Curry Puff. tak jadi la beli Kit-Kat. sebab kalau aku beli 2 Curry Puff.. baru boleh beli satu Kit Kat. so aku rasa tak berbaloi. tak kenyang. so kene tunggu later bile aku simpan duit byk2 or dapat duit raya baru aku leh beli Curry Puff and Kit Kat sekaligus. selalunye Curry Puff menang. heheh. skali skale aku bagi Kit-Kat menang la. kempunan nak Kit-Kat.

duit curik simpan sendiri ok. tak mintak mak bapak. aku pandai curik simpan duit.

bile dapat Kit-Kat.. paling best adelah memotong kertas aluminium tuh. sumorang pun buat mende tuh. itu mmg signature nak makan Kit-Kat.. potong kertas aluminium guna kuku or jari. and then bile saat mematahkan Kit-Kat pun best jugak. dulu aku suke jilat permukaan atas cokelat sebelum makan. n then kene makan pelan-pelan. jgn terus telan.. kene savor each and every moment. manis cokelat. crunchy wafer. uuuh! terbaik. ada 4 batang pulak tuh. dulu tade yg 2 batang kot. aku rase la. tak ingat. sebab aku ingat makan 4 batang je.

tetibe tengah makan kat depan Tv tuh.. baru je abis satu batang. ternampak muke Abang tengah buat muke berharap adik dia nih share Kit Kat ngn dia, 1 batang pun jadi la.

aku terus buat muka “no way!”. aku kedekut Kit-Kat. tanak share ngn sape2.

tetibe Ayah bersuara. “share la dengan Abang tu! ade 4 tu. share la sorang dapat 2”.

aku buat muka “alaaaaaaa”.

“hai, kedekut betul anak2 aku ni. lain kali Ayah tak beli dah cekelat untuk kamu”.

okeh! aku bagi 1 batang je. Abang aku hepi dapat share dia yg pertame. aku tak bagi 2 terus. dia paham kenape aku kedekut. sebab dia pun kedekut bile dia ade Kit-Kat. tapi lepas aku bagi 1 batang kat dia. aku terus gigit 2 batang Kit-Kat sekali gus.. hyahahahahahaha! dan terus habiskan.. aaahahahahaha!

Ayah geleng kepale. dan kembali tengok X-Files. “dah! len kali ayah beli untuk Fadhli, jgn share dgn Halim. Kedekut betul”. ketuuk! Ayah ketuk kepale aku. sakit wei!

time nih la “2nd Child Syndrome” menyerang. teringat bile aku mintak Abang share. Ayah mesti kate “dia abang kan, ikut suke dia la nak buat ape”.. bile aku mintak share ngn Adik pulak, Ayah slalu kate “bagi la Adik makan sorang2, Halim kan abang.. tahan la sikit”. muncung aku mesti naik time nih. tengok cerita X-Files pun penuh ngn rase benci kat Abang n Adik. Ayah pulak asik backup Abang ngn Adik je. tak pernah backup aku. mmg rase seperti di’anak tiri’kan. pastuh buat2 pandang dapur, padehal mate dah berair sebab tahan nangis. pastuh kesat2 mate konon mengantuk or ade habuk masuk mate. lol. paling tak best bile kantoi sobbing… haha! sib baik lepas Form 3 “sindrom anak kedua” aku hilang. lambat jugak. tapi hilang none the less. Alhamdulillah.

begitulah penangan The Luxurious Kit-Kat. ade lagi satu cekelat exclusive.. mak aku suke cekelat tuh. Zip chocolate wafer. Mama suke. slalu makan bile dia kat opis. aku pun terikut mak aku suke (sebab mak aku slalu bawak pegi opis dia). tapi Kit-Kat tetap di hati.
cekelat bar paling agong skali adelah Snickers. itu stok 3 bulan skali je dapat makan. haha.

sekarang dah lain. Kit-Kat nih macam setaraf cekelat wafer Apollo yg murah dulu2. orang tak pandang pun Kit Kat bile pegi 7-Eleven. ade cekelat Dove.. Ferrero Rocher.. dah tah ape lagi tah yg mahal tuh. pergh! bebudak kecik masuk selambe amik letak kat counter.. bayar sendiri.. tade pikir 40 kali pun.. aku pun camtuh skang. haha!

p/s: seronok bergaji nih.

About ururu5

I practice Islam, total One Piece fan.. and L'Arc-en-Ciel.. and Arsenal.. and PAS.. and.. im single.. or am i? N.E.S. tolong confirm kan.. I'm left-handed..

Posted on 2nd July, 2012, in junk food. Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

