Problem! problem!

belum tulis pasal mende ni pun aku dah sakit ati.

pc aku buat hal. dah la baru je beli awal tahun. sekarang Windows 7 telah crashed. dan aku takde DVD image dia sebab Windows 7 aku install kat kedai. dan kedai tak bagi DVD image (installer) kat aku. aku pun lupe mintak dulu lepas dia install. GDI!! so aku takleh buat image recovery.
aku dah check. bukan harddisk yg crash (Alhamdulillah). sebab files ngn folders sume masih intact. aku mati2 ingat harddisk aku crash. GDI!! aku dah sedih dah. byk gamba2 aku simpan dalam tu. tak buat lagi backup. ye la.. sepatutnye.. pc baru aku nih la backup sebenarnye. aku baru je abis pindahkan sume files n folders dari pc aku yg lame. penat la aku nak buat backup kepade backup. dah la byk guna space. demmit! demmit!
nasib baik sume game yg aku main adelah game online. so sume mende dah saved kat server game online la. so kalau aku re-image pc aku. Diablo III ngn World of Tanks mesti di uninstall skali. tapi memandangkan game yg aku main gune server online. so selamat la data2 game aku.
yang aku risau sekarang ni. personal data aku. gamba2 aku yg penat lelah amik. malah gamba lame2 yg aku dah scanned. kalau hilang. mmg rasa AARRGGHHHH!!!!!!!!
tah hape kene tah komputer aku tu. tetibe dia pop-out MS Outlook byk kali. kalau tak sentuh pun dia pop-out jugak. hangin aku. virus hape pulak. pastuh aku update Norton Antivirus yg aku beli mahal2 tu.. dia tanak hapdet pulak. lagi marah aku. bodoh! pastuh aku gi la Google solution problem aku nih. aku bukak registry je. menatang pc aku nih main sedap2 delete item dalam registry. bangang! virus mende la yg aku kene nih. lepas tu pc aku terus restart.. then lepas Intro Windows keluar dia terus BlueScreen. GDI!!! sampai la skang nih.
so aku sekarang tade pc. tade internet kat umah. terpakse la aku mengadap Astro sampai hujung minggu nih. Astro dengan decoder rosak. pastu wiken ni kene la bawak pc aku pegi Low Yat. nasib baik ade warranty lagi. nanti lepas re-image, kene ingatkan diri sendiri untuk amik DVD image tu. senang nak buat re-image sendiri.
yang pastinye. lepas re-image nanti C: aku mesti kosong. habis segala mende aku donlod letak dalam C: sume hilang nanti. shit!

dah la tade bola wiken ni. dah berminggu-minggu tade bola padang nih. aku makin rindu. Arsenal pulak buat hape la pagi tadi? dah leading 2-0.. tetibe Schalke boleh comback bagi draw 2-2.. hadui.. pelik aku ngn Arsenal sekarang ni. kamon la. main cam Arsenal dulu-dulu.

pastuh pagi tadi aku dengar berita pasal TPM/Menteri Pelajaran mintak budak2 supaye mengutamakan Aliran Sains dari Aliran Sastera atau Art. tak paham aku kenape Menteri Pendidikan boleh cakap cenggitu. orang UMNO nih mmg bodoh. cakap tak pernah pikir. cara ko cakap tu cam Art Stream tuh mmg tade future langsung la kat Malaysia ni. kau ingat kalau bebudak amik Art Stream, derang nanti end up jadi penyanyi ngn pelakon murahan macam Lisa Surihani ke? Architects tuh artist jugak.. Graphic Designers pun artist jugak.. penyanyi ngn pelakon tuh bukan artist. itu selebriti. bodoh! cam ko la menteri bodoh. bodoh sangat sampai orang celebrate ekau. ekau pun dikire selebriti.
pastuh bagi bantuan kat bebudak science stream je.. bodoh! ekau nih la yg menjatuhkan mimpi/cita-cita pelajar2 kat Malaysia. ko mmg tak patut jadi Menteri Pendidikan la. dah elok2 orang tuh cita-cita nak berkembang dalam Art Stream.. ko cakap macam Art Stream tade future kat negara ni.
ilmu tu tetap ilmu. mane ade ilmu yg tak berguna? ilmu buat bom.. ilmu isap dadah.. ilmu melukis.. ilmu bercakap.. ilmu mengira.. sume tuh ilmu.. dan semua ilmu adelah berguna. ekau tak payah la mandai2 konon nak tunjuk ilmu mane lebih berguna. bukan ekau yg menetapkan future budak2 nih. itu keje Tuhan. ekau ingat ekau Tuhan ke? keje ko adelah support pelajar2 Malaysia supaya terus belajar. itu je. tak penting pun aliran science ke. teknologi ke. aliran sastera ke. perakaunan ke… yg penting skali, ko SUPPORT SUMORANG untuk BELAJAR. itu keje menteri pendidikan, bodoh!
orang yang lantik org bodoh jadi TPM ngn Menteri Pendidikan pun bodoh jugak. bagi pangkat kat org bodoh sebab itu requirement nak jadik PM/TPM kan? bodoh! nak aku sepak je dagu dia.

PROBLEM PEROBELEM!

About ururu5

I practice Islam, total One Piece fan.. and L'Arc-en-Ciel.. and Arsenal.. and PAS.. and.. im single.. or am i? N.E.S. tolong confirm kan.. I'm left-handed..

Posted on 7th November, 2012, in Arsenal, bodoh!, Football, marah, news, personal shit, Shit!, shock, weekend, WTF. Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

