The Evening – Batch Run

hari hari aku tekan “new post”.. setiap kali jugak aku cancel post. ntah la. kat opis ni. keje makin banyak pulak, tiap kali aku nak post something kat blog nih. mood aku mesti ilang bile pikir pasal keje.. in a way. cam bagus jugak. kalau tak. aku tak buat keje. duk tido tak buat pape. blogwalking sane sini. nah nih. keje datang melambak-lambak. sekarang nih. aku keje programmer, hardware support ngn batch support. hadui. dulu programmer je. well. bukan internet nolong pun. internet asik down pulak dua tiga menjak kat opis ni. frust jugak aku tak dapat internet. so kene la buat keje. bile tade mood keje, aku activate skill tido duduk aku. itu pun tak dapat tido lama cam dulu-dulu. asik pikir dead line keje je. pastuh ngn batch run kene buat on request. bukan ikut masa. kejap2 kene run batch untuk SIT. nasib baik nak run UAT ada schedule. dan selalunye request batch run UAT lepas lunch atau lepas keje. tapi like i said. tido pun tak lame dah. selalunye bile aku tak tido time keje. aku start tido time lunch break. well.. awal sket. kul 11.30 pagi aku dah start tido.. kul 2-3 baru aku bangun (hahaha).. tapi lepas dapat keje batch run ni. kul 1 aku dah kene bangun tido sebab nak run batch. aaah! dah tu aku ikut schedule. selangseminggu. aku kene balik lambat. like lambat sangat. orang balik keje 5.30.. aku kene tunggu batch run kul 6.30pm.. lepas maghrib baru leh balik. well.. ok la. project manager aku bagi opportunity untuk claim OT. kat timesheet nanti aku tulis la aku balik kul 8.15pm. sebab aku pekerja permanent. OT hanya boleh claim lepas kul 8.00pm.. (ye.. lepas 8.00pm).. so kalau kat timesheet, aku tulis 8.00pm, aku tak dapat claim.. 8.01 kalu, baru boleh dapat. sib bek dapat restu Project Manager (dia yg suggest claim cenggini).

la nih. aku baru abis batch run. terasa nak menaip pulak time tade orang nih.

hari nih ade Tan Sri resign dari KWSP. dan boss besar dari Jabatan Teknologi Maklumat, yg kompeni aku liaise untuk projek EPF ni akan resign jugak untuk ikut Tan Sri pegi keje kat private sector. haha. keje government nih tak banyak buat duit. keje private sector leh jadi millionaire. derang pun cabut la gi private sector. tapi pelik. aku keje kat private sector nih. tak pulak buat banyak duit. demmit. hahahaha! aku tengok orang yg keje gomen nih pulak yg banyak duit. dengan allowance nye.. ngn bonus nye.. macam macam. aku nih.. setakat keje ngn gaji tiap bulan. ngn claim yg tak seberapa. bonus hape sume tade. haiii…. kawan2 aku sume gaji besar2. jalan sane sini. best betul.  yg si Faitz pulak dapat keje gi Dubai. gaji jangan cakap la… lebih RM20K wei. itu kalau dia stay Schlumberger.. kalau dia dapat offer dari BP. dia kene keje kat Iraq. tapi gaji dia lagi besar dari gaji bapak aku. wahahahahaha! kaye nak mampus. alhamdulillah rezeki dia datang mencurah2. still dia tak pernah lupe kawan. still dia pegi masjid jalan kaki. still dia belanja aku makan.

dah ade contoh depan mate dah. Allah bagi segalanye untuk orang yg beribadah kepada-Nya. aku still lagi ngn pemikiran aku. haaaiiii.. bile tah nak berubah? beribadah in a sense.. bukan setakat solat pegi masjid semua. aku tau Faitz nih berkerja bukan untuk duit. dia bekerja sebab kerja itu ibadah. macam la bapak aku. bekerja sebab dia nak bekerja. kerja itu ibadah. carik rezeki macam nak hidup beribu tahun lagi. solat macam nak mati esok. hadui..

Allah. berikanlah aku usaha untuk beribadah kepada Engkau.

About ururu5

I practice Islam, total One Piece fan.. and L'Arc-en-Ciel.. and Arsenal.. and PAS.. and.. im single.. or am i? N.E.S. tolong confirm kan.. I'm left-handed..

Posted on 15th April, 2013, in Uncategorized. Bookmark the permalink. 4 Comments.

  1. Haih… Bile la aku bleh jadik mcm ayah ko ngan membe ko??? Kdg2 aku rase keje aku mcm tak ikhlas je… Lebih kepade isi mase lapang 8 jam sehari…

  2. “hari hari aku tekan “new post”.. setiap kali jugak aku cancel post. ntah la. kat opis ni. keje makin banyak pulak, tiap kali aku nak post something kat blog nih. mood aku mesti ilang bile pikir pasal keje.. ”

    …same la kite >.<

Leave a Reply

