All things belong to Allah, and to Him shall all things return

"Innalillahi wa inna ilaihi roji'un"
(verily, we belong to Allah, and to Him shall we return to)

ayat ni memang powerful.. doa ni tak pernah sekali pun menghampakan aku setakat nih.

terima kasih Ayah sebab ajar tentang ayat ni kat Halim.

Cume aku baru teringat perkara ni bile aku ucap ayat ni utk kawan aku yg putus tunang.. aku baru sedar, selama ni.. bukan setakat bile kehilangan orang2 yg tersayang, or bile sedih, or tgh marah… tapi bile aku hilang barang, beg kene curik, krete kene pecah, laptop kene curik, misplaced something kat rumah.. ayah ajar ucaplah "innalillahi wa inna ilaihi rojiuun"..

miraculously, macam either barang tu aku jumpa atau proses hilang barang tu lancar je.. takde perasaan hiba ke, perasaan sedih or marah yg lama.

so selepas aku ucap ayat ni kat kawan yg putus tunang tu.. aku baru teringat, kenape aku tak ucap utk diri sendiri selama aku depress sebulan lepas nih.. agak gile jugak la aku jadi nye, simpan depression nih.. so i did what i did.. i said "inna lillahi wa inna ilaihi rojiuun"

and miraculously lagi sekali, bile aku ucap kat diri sendiri.. macam all things became clearer kot.. depress aku berkurangan kurang kurang sangat.. by Allah, Maha Suci dan Maha Terpuji..

yeah.. my feelings for her lingered.. tapi not so much macam lepas kene rejek tu lah.. haha.. sampai buat aku takleh tido semua tu.. hahaha.. tapi sejak aku ucap tu, tido jadi senang sangat..

and then there is this other issue pasal penyewa aku.. innalillahi wa inna ilaihi rojiuun.. may Allah ease things for me.

About ururu5

I practice Islam, total One Piece fan.. and L'Arc-en-Ciel.. and Arsenal.. and.. im single.. I'm left-handed..

Posted on 10th August, 2017, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

