KUKU KU GIGIT TAK KETIP

aku ade bad habit. aku suke gigit kuku. serta gigit kulit2 tepi kuku. tiap kali aku terase cam kuku aku rasa kasar sket. aku mesti akan gigit kuku itu sampai dia jadi rata. dan resultnye. kuku takkan jadi rate. dan aku akan terus gigit dan gigit sampai pendek dan nipis lah jadinye kuku-kuku aku. tah gile hape mane datang habit nih. dari skolah rendah kot rasenye lah.
so now, i have these set of crooked finger nails. serius buruk. takleh aku nak buat manicure sebab aku slalu gigit kuku. nak manicure pejadah? habis kene kikis kang pulak jari aku. WTF manicure?

DULU…………….
aku akan terus gigit dan gigit kuku. sampai jari aku berdarah. baru aku stop. jari aku berdarah sebab bahagian kuku yg digigit itu sebenarnye bersambung ngn kulit jari aku. bile mase aku gigit dan cabut kuku tu. kulit itu tertanggal skali menyebabkan pendarahan. EEWWWW!! i know. pastuh aku hisap darah aku. dan aku bertukar jadi werehuman bile bulan mengambang dan bile bulan tak mengambang, bile bulan tade kat langit pun aku stil jadi werehuman. hahaha! aku lagi hebat dari werewolf. nyahahahaha! tapi bukan ke hisap darah synonym ngn vampire atau dracula. mungkin aku dah terlupe tadi. takpe lah. werewolf pun minum darah gak. hahaha! kire aku nih sebenarnye movie Twilight itu sendiri! nyahahahahaha! aku lah Twilight Saga sebenarnye. ape ke name heroin dia? tak kisah la. heroin nye adelah kuku aku. dan hero nye adelah gigi aku. sparkling gile gigi aku. sampai kuku asik mintak kene gigit. ok.. dah jauh sangat aku bercerita. mungkin aku kene pulang ke pangkal jalan.
so bile jari dah berdarah. aku akan hisap jari yg berdarah. supaye tade la darah tuh meleleh jatuh ke bumi. takde la kotor bumi nih. dan bile darah dah tade. akan tinggal luka yg nyilu2 rasenye bile di sentuh [atau digigit lagi]. dan disitu datangnye bad habit kedua aku. aku suke main2 ngn luka tuh. suke bukak luka tuh. well. rasa saket jugak. tapi rase best pun ade gak. serius! rase saket yg best. aku SUKE!!
kedua bad habit nih aku ade sampai sekarang. bad habit ini nasib baik tak di apply pade kuku jari kaki.

CUME SEKARANG…
aku dah control sket. bad habit stil ade. cume. aku akan slalu biar kuku aku panjang. kalau aku biar panjang. maka akan ade satu period dalam 2 minggu aku tidak akan gigit kuku. [kire slow2 la brenti gigit kuku] dan aku beli ketip kuku banyak2. letak kat setiap ceruk tempat aku akan duduk atau tidur. tepi meja makan [kat umah] ade. kat ruang tamu ade. kat meja opis aku ade. kat sebelah katil aku ade. dalam kerete pun ade ketip kuku. aku tak nak buat key-chain dan bawa ia pergi ke mana saja sebab rase yang amat tidak selesa letak ketip kuku dalam poket. rase pelik. so aku tak penah bawak ketip kuku kat dalam poket. so bile aku ade rase tak selesa sket kat kuku2 aku. aku akan cepat2 ketip kuku aku. atau kulit2 keras. dengan itu bad habit aku dapat dikurangkan.

tapi kalau dah name habit. mmg takleh brenti la.. mesti la ade tempat2 yg aku tak leh nak ketip kuku. atau bile pegi lunch ke. tengah dengar khutbah Jumaat ke. time tuh time yg paling best untuk gigit kuku. dalam kretapi. SHIT!! mase mandi semingpool ke. mandi laut ke. mandi sungai ke. time tuh la bad habit aku bergembira.

HABIH RABAK KUKU JARI JARI AKU!!! demmit!!! mane datang habit nih? pelik aku!! HISH!

dan ye.. aku pernah gigit kuku kaki mase kecik2 dulu kalau tak jumpe ketip kuku. sebab tu aku beli ketip kuku banyak2. tanak dah gigit kuku kaki. lol! kalau tak jumpe ketip kuku. aku try korek kuku kaki yg berlebihan ngn jari aku. kuat dol jari aku. haha! lepas aku korek kuku kaki tuh. sah2 kuku jari aku akan robek. dan aku akan gigit kuku jari. yeah!!!

and it goes round and round!!

About ururu5

I practice Islam, total One Piece fan.. and L'Arc-en-Ciel.. and Arsenal.. and.. im single.. I'm left-handed..

Posted on 15th October, 2010, in bodoh!, my life. Bookmark the permalink. 3 Comments.

  1. hahaha! ini sumpah klaka. n gross jugak. 😛

  2. terbaek entri ini sbb aku pun ade bad habit camni. sep2!

    tp aku tade la letak byk2 ketip kuku 2, aku ade 1 j n aku akn bwk kmane2. kalo pompuan senang boley ltak dlm handbag. tp klo org pinjam aku akn sntiase ingatkn supaye pulangkan balik, dah jd cam nyawa aku ketip kuku 2.
    hehehe

Leave a comment